ZAIDI NAWAWI

Hadirmu bak sinar cahaya, kelam disuluh menjadi nyata,menerangi hidup ke lorong mulia.. cemerlang dunia gemilang disana!

Gambar Hiasan



KUALA LUMPUR – Kerajaan akan memperluaskan latihan pembantu rumah di kalangan rakyat tempatan sebagai alternatif untuk mengelakkan kebergantungan terhadap pekerja warga negara asing seperti sekarang.

Bagaimanapun, Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata, rakyat tempatan yang terlibat tidak digelar pembantu rumah atau amah tetapi digelar pengurus kediaman.

Pada peringkat awal menurutnya, seramai 157 orang telah menjalani latihan di bawah seliaan Jabatan Pembangunan Wanita (JPW) untuk mengisi jawatan tersebut.

“Ini merupakan projek perintis yang dimulakan di beberapa negeri sejak Januari lalu dan mulai Ogos ini kita akan memperluaskannya di seluruh negara berikutan wujud keperluan dan permintaan,” katanya.

Dapatkan berita selanjutnya di Kosmo!.



Zaidi Nawawi : Mana2 Penganggur2 yang ada kelulusan diploma ke ijazah ke master ke..boleh la Apply kursus "Pengurus Kediaman " nih... daripada tanam anggur tak buah2 lebih baik kerja.. hehe.. tak pon join ceramic macam aku.. wahaha... promote sih... hehehe :D

2 comments:

hhihohoho.. gilo ka!

penat studi kat Uhang soh keja amah.!!

Amah pon ada gaji beb.. tol gak kata zaibo